گزارش تصويري: رايان گيگز چگونه اسطوره منچستريونايتد شد؟
 
آبی استقلالی
این وبلاگ هم چی درباره ی بازیکنان استقلال مطالب زیبای فوتبال و....

اين بازيکن ولزي بيش از بيست سال پيش اولين بازي خود براي منچستريونايتد را انجام داد.


 

   رایان گیگز، بازیکن کهنه‌کار منچستریونایتد بیستمین سالگرد حضورش در میادین به عنوان بازیکنی حرفه‌ای را جشن گرفت.

این هافبک 37 ساله در این دوران رکورد‌های پرشماری را شکست و افتخارات بسیاری در دوران طلایی یونایتد کسب کرد. او تنها بازیکنی است که در تمامی تیم‌های قهرمان سر الکس فرگوسن بازی کرده است.

او با 863 بازی، 158 گل، دو قهرمانی لیگ قهرمانان، 11 قهرمانی لیگ، چهار جام حذفی، چهار جام اتحادیه، چهار کامیونیتی شیلد، یک سوپرجام اروپا، یک جام بین قاره‌ای و یک جام باشگاه‌های جهان، یکی از موفق‌ترین فوتبالیست‌های دوران مدرن است.

 به مناسبت گذشتن 20 سال از اولین بازی حرفه‌ای گیگز، تصاویری از این دوران را منتشر می‌کند که یادآور خاطرات نقاط اوج دوران بازی اوست. این تصاویر نشان می‌دهند که او چگونه اسطوره شد.

 

1991

در بازی مقابل کریستال پالاس، در اولین فصل حضور در یونایتد

گیگز اولین بازی‌اش برای منچستریونایتد را در 2 مارس 1991 انجام داد، در دیدار مقابل اورتون در اولد ترافورد. پس از مصدومیت دنیس اروین، مدافع کناری منچستریونایتد او به جایش به میدان رفت. تافی‌ها البته در آن دیدار دو بر صفر منچستریونایتد را بردند.

 

94-1993

یک سال پس از اولین قهرمانی، گیگز جام را پس از قهرمانی دوگانه در فصل 94-1993 بالای سر می‌برد

در فصل 93-1992 بود که این بال چپ به فرگوسن کمک کرد اولین دوره مسابقات لیگ برتر را فتح کند. لیگ انگلیس برای اولین بار بود که به این صورت برگزار می‌شد. این پایانی بود بر 26 سال انتظار یونایتد برای فتح لیگ. این بازیکن ولزی همچنین برای دومین سال پیاپی جایزه بهترین بازیکن جوان PFA (اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای) را به دست آورد. این رکورد را تنها رابی فاولر و وین رونی کسب کرده‌اند و کسی عملکرد بهتری نداشته است.

یک سال بعد، او باشگاه را به اوجی تازه برد و یونایتد توانست در لیگ و جام حذفی قهرمان شود.

 

1999

گل مقابل آرسنال در نیمه‌نهایی تکرارشده جام حذفی

گیگز به زدن گل‌های خاطره‌انگیز مشهور است. او در سال 1993 به کویینز پارک رنجرز، در سال 1995 به اورتون و در سال 1996 به کاونتری گل‌هایی رویایی زد. اما یکی از زیباترین گل‌های او، نه تنها در آن فصل که در کل تاریخ جام حذفی، مقابل آرسنال در سال 1999 به ثمر رسید.

یونایتد در بازی تکراری با آرسنال در اکثر دقایق دیدار تیم برتر بود، اما اخراج روی کین و آمدن مارک اوورمارس کفه ترازو را به سود توپچی‌ها سنگین کرده بود. گل‌های دیوید بکام و دنیس برکمپ بازی را به تساوی یک بر یک کشانده بود و چون بازی قبلی دو تیم هم مساوی شده بود و این بازی تکرار آن بود، کار به وقت اضافی کشید. در نیمه دوم وقت‌های اضافی، این بازیکن ولزی گلی استثنایی زد. او که در 25 سالگی به بلوغ فوتبالی خود رسیده بود، پاس بد پاتریک ویه‌را را گرفت، 50 متر دوید و تمامی خط دفاعی آرسنال را جا گذاشت – یعنی تونی آدامز، لی دیکسون و مارتین کیون را – و سپس توپ را به دروازه دیوید سیمن کوبید.

شادی پس از گل او سال‌های سال فراموش نخواهد شد.

 

 

1999

قهرمانی به‌یادماندنی در لیگ قهرمانان با برد مقابل بایرن

این هافبک عضو تیمی بود که یکی از جذاب‌ترین فینال‌های لیگ قهرمانان را رقم زد.

بازی نهایی در نوکمپ بین بایرن مونیخ و منچستریونایتد برگزار شد. تیم آلمانی با ضربه ایستگاهی ماریو باسلر در اوایل دیدار پیش افتاد.

بازی با همین نتیجه به وقت‌های تلف‌شده رسید و امید یونایتد از دست رفته به نظر می‌رسید. اما روی پاس گیگز بود که تدی شرینگهام گل تساوی را زد. این گل به روند یونایتد شتاب داد و آنها دو دقیقه بعد با ضربه اوله‌گونار سولشایر گل دوم را هم زدند و بزرگ‌ترین رقابت باشگاهی دنیا را فتح کردند.

 

2008

دستیابی به رکورد بابی چارلتون در زمینه تعداد بازی برای یونایتد

سر بابی چارلتون و جرج بست رایان گیگز را به عنوان بازیکن جوان محبوب خود انتخاب کرده بودند. سال‌ها گذشت و مشخص شد اعتقاد آنها به گیگز اشتباه نبوده است. او در سال‌هایی که با پیراهن سرخ گذراند، تعداد بسیاری بازی برای این تیم انجام داد. هنگامی که در فینال لیگ قهرمانان 2008 به جای پل اسکولز به میدان رفت، رکورد بابی چارلتون در زمینه حضور با پیراهن یونایتد را شکست. آن بازی مشهور با چلسی 759 امین بازی او در این تیم بود.

 

2008

قهرمانی اروپا در ورزشگاه لوژنیکی

گیگز که در دقیقه 87 بازی مقابل چلسی به میدان رفت، کمک کرد که تیمش چلسی را در ضربات پنالتی شکست دهد. یونایتد در این ضربات شش بر پنج پیروز شد.

 

2009

گیگز به رکورد 535 بازی گری اسپید در لیگ برتر هم رسید

گیگز در 5 دسامبر 2009، با بازی مقابل وستهم به رکورد بازی گری اسپید، هم‌وطن ولزی‌اش در لیگ برتر رسید. این بازی شماره 535 برای او بود. این رکورد یک هفته بعد با بازی شماره 536 او مقابل استون ویلا، به طور اختصاصی به گیگز رسید.

 

2010

رکورد گل‌زنی در تمامی فصول لیگ برتر

در 16 آگوست 2010 بود که گیگز سومین گل تیمش در جریان پیروزی سه بر صفر مقابل نیوکاسل را زد. این گل باعث شد او به رکورد جالبی برسد: گل‌زنی در تمامی دوره‌های لیگ برتر، از آغاز آن در سال 1992.

 

2011- 1999

تنها بازیکن یونایتد که در تمامی 11 قهرمانی این تیم در لیگ برتر حضور داشته

گیگز تنها بازیکن منچستریونایتد است که در تمامی تیم‌هایی که تحت هدایت سر الکس فرگوسن فاتح لیگ برتر شده‌اند حضور داشته است.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آبی استقلالی و آدرس footnet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 2611
بازدید کل : 44668
تعداد مطالب : 1181
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1