پنج دلیل جالب برای انتقال کاکا به گوانگژو
 
آبی استقلالی
این وبلاگ هم چی درباره ی بازیکنان استقلال مطالب زیبای فوتبال و....
پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : آرمان

انتقال کاکا به گوانگژو گرچه دلیل منطقی ندارد ، اما می توان از پنج دلیلی سخن به میان آورد که فرضیه انتقال او به گوانگژو را جدی تر می کند.

این روزها شایعات بسیاری مبنی بر انتقال کاکا ، ستاره‌ی 30 ساله‌ی رئال مادرید به تیم گوانگژو اورگراند به گوش می‌رسد ، شایعاتی که حتی به نشریات مهمی همچون کوریر دلو اسپورت هم نسبت داده شده است. اما بررسی‌های انجام شده از سوی خبرنگاران سایت گل نشان از آن دارد که این شایعات منبع رسمی در وبسایت‌های خبری نشریات مهم ندارد و شاید بتوان این شایعات را محصول روزنامه‌ها دانست.

حتی اگر بپذیریم شایعات بسیار پیرامون انتقال کاکا به گوانگژو صحت دارد ، نمی‌توان پذیرفت که ستاره‌ی اسبق میلان ایتالیا که روزهای خوبی را در رئال سپری نکرد ، بخواهد برای ادامه‌ی زندگی حرفه‌ای خود راهی چین شود. شاید این انتقال از نظر رئال مادرید امکان‌پذیر باشد و باشگاه گوانگژو به شدت به دنبال رسمی کردن این انتقال باشد ، اما نمی‌توان حتی فکر آن را هم کرد که کاکا علاقه‌مند به این انتقال باشد. او در حال حاضر فقط 30 سال دارد و طبیعی است که او بخواهد همچنان در اروپا توپ بزند ، آن هم در باشگاه‌های پرافتخار و بزرگ. کاکا به دنبال حضور در ترکیب تیم ملی برزیل در جام جهانی 2014 است ، بنابراین شرایط به او حکم می‌کند که همچنان در بالاترین سطح فوتبال دنیا حضور داشته باشد. حال نمی‌توان از نظر منطقی پذیرفت که این شرایط برای کاکا در لیگ چین مهیا خواهد شد.

 

از طرف دیگر ، دستمزد بالای کاکا از جمله عواملی بوده است که تا کنون انتقال او به یکی از باشگاه‌های بزرگ اروپا و جهان را به تعویق انداخته است ، این امر حداقل در مورد دو باشگاه سائوپائولو و آث میلان کاملا صادق است. باشگاه گوانگژو حاضر است که حقوق سالانه 6 میلیون یورو را برای کاکا در نظر بگیرد ، دستمزدی که تقریبا نصف دستمزد فعلی کاکا در رئال مادرید (10 میلیون یورو) است. لازم به ذکر است که اگر میلان ایتالیا نیز حاضر به پرداخت دستمزی نزدیک به این رقم گردد ، بطور حتم گزینه‌ی انتخابی کاکا میلان خواهد بود نه گوانگژو.

واقعیت آن است که اگر منطق را در نظر بگیریم ، گوانگژو مقصد بعدی کاکای برزیلی نخواهد بود ، اما جدا از شرایطی که این انتقال با میل و خواسته‌ی خود کاکا صورت گیرد ، می‌توان دلایل جالبی را برای انتقال کاکا به لیگ چین مورد بررسی قرار داد ، دلایلی که صرفا برگرفته از یک ایده‌ی روزنامه نگاری است.

1. مالک باشگاه گوانگژو اورگراند ، یکی از ثروتمندترین تاجران حال حاضر در سراسر دنیا می‌باشد ، او املاک و مستغلات بسیاری را در اختیار دارد و در سال 2011 دارایی خود را در حدود 5.1 بیلیون دلار آمریکا تخمین زده است. او اخیرا به فوتبال گرایش پیدا کرده است ، صنعتی که علاوه بر سودهای فراوان خود ، برندی خاص برای سایر فعالیت‌های تجاری این تاجر صاحب‌نام محسوب می‌گردد.

2. همچنین شرایط تیم گوانگژو در لیگ چین بهبود یافته است و روبه پیشرفت قرار گرفته است ، این تیم حتی به مرحله‌ی حذفی لیگ قهرمانان آسیا نیز راه یافته است ، این امر از تمایل سران باشگاه برای بهترین بودن خبر می‌دهد. اما در ماه ژوئن ، تیم شانگهای شنهوا ، با یک انتقال بزرگ در کانون توجهات قرار گرفت. این تیم با به خدمت گرفتن دروگبا خط و نشانی جدی برای تیم گوانگژو کشیده است و این تیم را وادار به انجام انتقالی بزرگ کرده است. گوانگژو نیز در راستای اهداف بلند پروازگونه‌ی خود ، برای مقابله با شانگهای به دنبال به خدمت گرفتن نامی بزرگ در حد و اندازه‌های دروگبای ساحل عاجی است و در این میان چه نامی بهتر از کاکا.

3. در اقدامی عجیب اما واقعی ، لیگ چین قوانین نقل و انتقالات بازیکنان خارجی را برای تیم گوانگژو تغییر داده است. بدین صورت که 15 تیم از 16 تیم حاضر در لیگ چین فقط می‌توانند 5 بازیکن خارجی را به خدمت بگیرند ، اما گوانگژو می‌تواند 7 بازیکن را در اختیار بگیرد. توجیه سران لیگ چین نیز کمک به موفقیت هرچه بیش‌تر گوانگژو در لیگ قهرمانان آسیا است. از این هفت سهمیه فقط یک سهمیه خالی است که به نظر مختص انتقال کاکا خواهد بود.

4. مارچلو لیپی ، سرمربی جدید گوانگژو بسیار تمایل به عقد قرارداد با چند بازیکن که سابقه‌ی حضور در سری‌آ را داشته باشند ، دارد و با این شرایط چه گزینه‌ای بهتر از کاکا که سابقه‌ی حضور طلایی در میلان ایتالیا را دارد.

5. کاکا یکی از مشهورترین چهره‌های فوتبال در چین است و زیبایی ظاهری فوق العاده‌ی او نیز مزید بر علت شده است که او به عنوان یکی از گزینه‌های مورد نظر شرکت‌های تبلیغاتی قرار گیرد.

بنابراین اگر در ماه جولای متوجه آن شدید که رئال مادرید و گوانگژو بر سر انتقال کاکا به توافق رسیدند ، تعجب نکنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آبی استقلالی و آدرس footnet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 2597
بازدید کل : 44654
تعداد مطالب : 1181
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1