سري آ در انتظار حساس‌ترين دربي
 
آبی استقلالی
این وبلاگ هم چی درباره ی بازیکنان استقلال مطالب زیبای فوتبال و....
شنبه 13 فروردين 1390برچسب:, :: 16:15 ::  نويسنده : آرمان

دربي بزرگ شهر ميلان معروف به دربي‌دلا مادونينا فردا شب به ميزباني ميلان کليد مي خورد.


   با توجه به صدرنشيني ميلان تا پايان هفته سي ام مسابقات باشگاهي فوتبال ايتاليا(کالچو) مثل هميشه روزنامه هاي تاثير گذار ايتاليا حامي تيم دوم بوده و معتقدند که اينتر در اين ديدار بزرگ به پيروزي خواهد رسيد و صدر جدول را تصاحب خواهد کرد.
ميلان تا قبل از بازي بزرگ فردا شب، در 30 بازي برگزار شده 62 امتياز کسب کرده و 18 پيروزي، 8 تساوي و 4 شکست به نامش ثبت شده است.
اينترميلان نيز با همين تعداد بازي، 18 پيروزي، 6 تساوي و 6 شکست در کارنامه خود ذخيره کرده و با 60 امتياز در تعقيب روسونري‌ها است و ناپولي با 59 امتياز در سايه حرکت کرده و همچنان مدعي است.

لوتار ماتيوس کاپيتان سابق تيم ملي آلمان معتقد است ساموئل اتوئو بازيکني است که مي تواند سرنوشت اين ديدار را رقم بزند. او که بين سال هاي 1988 تا 1992 براي نراتزوري بازي کرده؛ مطمئن است که تيم سابقش مي تواند در اين ديدار مقابل ميلان پيروز شود.
وي در اين خصوص اعلام کرد: يک اينتري واقعي هستم. هر بار که بازي اينتر را مي بينم، واقعا هيجان زده مي شوم. چه تيمي در دربي پيروز مي شود؟ مطمئنا اينتر. من اين را به عنوان يک هوادار نمي گويم بلکه به عنوان يک مربي چنين نظري دارم.
اين فقط ماتيوس نيست که از پيروزي اينتر اطمينان دارد چرا که بزرگاني چون فرگوسن، کاماچو، کلمنته، کاپلو و فيگو نيز در نظرسنجي سراسري گاردين اينترميلان را پيروز مي دانند.

تنها بازيکن محروم اين بازي از ميلان که اتفاقا محروميتش بزرگ ترين معضل اين تيم در دربي است، زلاتان ابراهيموويچ ستاره بزرگ ميلان است. هر چند ماجراي مصدوميت چيوو نيز بر سر زبان ها است.
زلاتان که به دليل حرکت ناشايست در بازي برابر باري براي 2 جلسه از حضور در سري A محروم شده، در دربي دومين جلسه محروميت خود را طي مي کند تا در يکي از حساس ترين مسابقات باشگاهي جهان محروم باشد.
مصدومان ميلان کم نيستند، پيرلو که قبل از بازي با پارما مصدوم شد در حال حاضر شش هفته مي شود که از ميادين دور است . پزشکان ميلان گفته اند که او مسلما به بازي دربي مي رسد.
اين بازيکن 31 ساله تمريناتش را از روز پنجشنبه آغاز کرده و احتمالا تا روز دربي به سطح آمادگي قابل قبولي خواهد رسيد.
پاتو جوان که در بازي برابر پالرمو از ناحيه مچ پا آسيب ديده، تمريناتش را با تيم آغاز کرده و احتمالا تا روز دربي به آمادگي کامل خواهد رسيد. آمبروسيني کاپيتان آ.ث ميلان مطمئنا به دربي نمي رسد.

جان لوکا زامبروتا که با مصدوميتش خط دفاعي را متزلزل ساخته، تمريناتش را با تيم شروع کرده و حتي در مسابقه دوستانه اخير تيمش نيز درخشيده است.
پيپو اينزاگي به کمپ تمرين تيم برگشته است، اما هنوز تمريناتش با تيم را شروع نکرده و فقط در سالن به طور اختصاصي مراحل بدن سازي را پشت سر مي گذارد.
در تيم اينترميلان اما مصدوميت لوسيو تاييد شده و حضورش هرگز قطعي نيست.

پائولو مالديني با 56 بازي در دربي بزرگ ميلان هنوز هم نام خود را با اين دربي گره زده و هر هواداري حتي از سوي اينتر براي نام او احترام خاصي قائل است.
از اين دربي به عنوان يورو دربييا؛ دربي اروپا نيز ياد مي شود هر چند مردم اسپانيا عقيده ديگري دارند و ال کلاسيکودربي را يورو دربي و حتي دربي جهان مي دانند.
اين دربي بزرگ به تنديس ماري مقدس در شمال منطقه دومو در شهر ميلان مربوط مي شود که مردم او را مادونينا خطاب مي کنند.
شايد بزرگ ترين پيروزي ها براي ميلان به سال 1911 باز گردد که طي آن ميلان به پيروزي 6 بر 3 برابر اينتر رسيد.
ميلان البته سابقه پيروزي 8 بر يک برابر اينتر در سال 1918 در فينال کوپا مائورو را نيز يدک مي کشد.
در خصوص اينترميلان نيز بايد به بازي سال 1910 اشاره کرد که طي آن اينتر به پيروزي 5 بر صفر رسيد.
پيروزي 4 بر صفر اين تيم در سال 2009 نيز هرگز از ياد هواداران ميلان نخواهد رفت.

به طور کلي اين دو تيم 274 بار برابر يکديگر بازي کرده اند و ميلان در کنار 72 تساوي به 107 پيروزي نيز دست پيدا کرده است.
اما اين وضعيت وقتي فقط در کالچو بررسي شود کاملا فرق مي کند چرا که طي 175 بازي برگزار شده اينتر به 64 پيروزي و 52 تساوي دست يافته است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آبی استقلالی و آدرس footnet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 76
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 114
بازدید ماه : 2646
بازدید کل : 44703
تعداد مطالب : 1181
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1