مستايا ميعادگاه غولهاي اسپانيا در كوپا دل ري
 
آبی استقلالی
این وبلاگ هم چی درباره ی بازیکنان استقلال مطالب زیبای فوتبال و....
سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:, :: 12:44 ::  نويسنده : آرمان

 

پرده دوم از قدرت‌نمايي بهترين تيم هاي جهان در ورزشگاه مستايا به نمايش در مي آيد.


   تيمهاي بارسلونا و رئال مادريد در فينال کوپا دل ري در ورزشگاه مستايا مقابل يکديگر قرار خواهند گرفت. رقابتي که اگر در سالهاي قبل براي دو تيم چندان اهميتي نداشت، امسال اعتبار ويژه‌اي دارد، چرا که تيم برتر علاوه بر رسيدن به جام قهرماني، حريف سنتي را هم از پيش رو برداشته است.


دو تيم براي ديدار چهارشنبه شب انگيزه‌هاي فراواني دارند. رئال مادريد که در شش بازي اخير خود مقابل بارسلونا 5 شکست و يک تساوي را ثبت کرده،‌ قصد دارد با يک تير دو نشان بزند؛ رسيدن به اولين جام قهرماني پس از دو سال و مصادف شدن اين رخداد با شکست بارسلونا مي تواند بهترين اتفاق ممکن براي کهکشاني‌ها باشد.


در سوي مقابل گوارديولا که از زمان حضورش روي نيمکت بارسلونا مقابل رئال مادريد شکست نخورده، قصد دارد همچنان به روند موفقيت آميز خود ادامه دهد. رسيدن به ششمين پيروزي و قهرماني در جام حذفي، آخرين ميداني است که گوارديولا در رقابتهاي داخلي بايد همتاي پرتغالي‌اش را از پاي در بياورد. چرا که در لاليگا يک پيروزي و يک تساوي به دست آورده و پرونده‌ي لاليگا با توجه به فاصله‌ي هشت امتيازي بين دو تيم تا حد زيادي بسته شده و شايد تنها اتفاق‌هاي خاص فوتبال بتواند معجزه‌اي براي پايتخت نشينان اسپانيا رقم بزند.


ديدار پاياني جام حذفي از جهت ديگري هم حائز اهميت است؛ چرا که اين پايان کار دو تيم نخواهد بود و يک هفته بعد دو ديدار ديگر در نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا انتظارشان را مي کشد. برنده فينال جام حذفي از شرايط رواني بهتري برخوردار خواهد بود.


غول‌هاي فوتبال اسپانيا در اين فصل دو بار به مصاف هم رفته اند که هر دو در لاليگا بوده است. در ديدار رفت بارسلونا با 5 گل ميهمانش را در هم شکست. در بازي برگشت، بارسلوناي محتاط، پس از رسيدن به گل برتري بازي هميشگي‌اش را انجام نداد و براي گل هاي بيشتر حمله نکرد و با گل ديرهنگام رونالدو مجازات هم شد تا روند پيروزيهاي پياپي بارسلونا مقابل رئال مادريد قطع شود.


رئال مادريد براي رسيدن به ديدار پاياني مسير به مراتب دشوارتري را نسبت به بارسلونا طي کرد. مورسيا، لوانته، آتلتيکومادريد و سويا حريفاني بودند که به ترتيب پنج، هشت، چهار و سه بار دروازه‌شان مقابل سپيدپوشان فرو ريخت. بارسلونا هم در طرف ديگر جدول تيم‌هاي نه چندان مطرح کئوتا، رئال بتيس و آلمريا را از پيش رو برداشت و تنها يک ديدار دشوار مقابل آتلتيکو بيلبائو داشت که البته به لطف گل زده در خانه‌ي حريف پيروز خارج شد.


نگاهي به تاريخچه کوپا دل ري نشان مي دهد که تيم کاتالاني در اين رقابتها بسيار موفق‌تر عمل کرده است. آبي - اناري‌ها با 25 بار قهرماني بهترين تيم جام حذفي بوده‌اند. در سوي مقابل رئال مادريد با 17 قهرماني حتي در جايگاه دوم هم قرار ندارد و آتلتيکو بيلبائو را بالاتر از خود مي بيند.


آخرين قهرماني بارسلونا به سال 2009 برمي گردد. سالي که براي شاگردان گوارديولا بسيار باشکوه بود و به فتح تمام جام‌ها در تمام رقابت‌ها انجاميد. اين تنها قهرماني بارسلونا در هزاره‌ي سوم ميلادي بود. رئال مادريد در اين زمينه وضعيتش به مراتب بدتر است. هيچ يک از بازيکنان کنوني رئال مادريد در آخرين قهرماني اين تيم در سال 1993 نه تنها در تيم حضور نداشته‌اند، بلکه حتي وارد دنياي فوتبال هم نشده بودند.


نگاهي به گذشته کوپا دل ري از يک جهت ديگر مي تواند به سود بارسلونا باشد. بارسلونا در فينال جام حذفي بسيار موفق بوده است. در حالي که رئال مادريد حتي بيشتر از بارسلونا به فينال رسيده، اما از 36 حضور در ديدار پاياني تنها 17 قهرماني دارد و 19 بار ناکام بوده است. بارسلونا با دو حضور کمتر (34 بار) 25 قهرماني دارد و تنها 9 بار در رسيدن به جام قهرماني ناکام بوده است.


رئال مادريد براي ديدار پاياني جام حذفي آلبيول را به دليل دريافت کارت قرمز در ديدار برگشت لاليگا در اختيار ندارد. کاپيتان تيم بارسلونا اما با وجود مصدوميت، در آخرين تمرين تيمش شرکت کرد. آبيدال هم پس از جراحي تومور کبد سرانجام در سيوداد اسپورتيوو (زمين تمرين بارسلونا) پا به توپ شده است.


قهرماني در جام حذفي براي مورينيو اهميت بيشتري دارد، چرا که اميدهايش در لاليگا تا حد زيادي رنگ باخته و علاوه بر اين هواداران مادريدي پس از سه سال تشنه قهرماني هستند. در سوي مقابل گوارديولا هم با وجود اين که قهرماني در لاليگا را در کيسه دارد و دو بازي مهم ديگر در ليگ قهرمانان اروپا پيش روي اوست، نمي تواند احتياط را چاشني کار کند، چرا که هواداران متعصب بارسلونا شايد بتوانند ناکامي در فينال جام حذفي و نايب قهرماني را تحمل کنند، اما شکست مقابل رئال مادريد را هرگز برنمي تابند.


بارسلونا فصل گذشته مقابل سويا شکست خورد و ار گردونه رقابتها کنار رفت. رئال مادريد اما شکست بدتري پذيرفت و مقابل تيم دسته سومي آلکورکون با 4 گل تن به شکست داد.

 
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آبی استقلالی و آدرس footnet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 2616
بازدید کل : 44673
تعداد مطالب : 1181
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1