10 نقل و انتقال برتر فصل 11-2010 ليگ جزيره
 
آبی استقلالی
این وبلاگ هم چی درباره ی بازیکنان استقلال مطالب زیبای فوتبال و....
پنج شنبه 1 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 16:57 ::  نويسنده : آرمان

در فصل نقل وانتقالات هميشه تعدادي بازيکن جوان با هياهوي واسطه ها و در ازاي مبالغي هنگفت به باشگاههاي مطرح فروخته مي شوند و پس از چندي معلوم مي شود که چيزي بيش از بازيکنان معمولي در چنته ندارند.


 

  باشگاههای ثروتمند و بالانشین لیگ انگلستان درفصل نقل و انتقالات تابستان و زمستان مبالغ سرسام آوری  صرف به خدمت گرفتن بازیکنان جدید کردند. این گزارش 10 مورد از بهترین خریدهای فصل 11-2010 را به صورت وارونه از دهم تا بهترین بر اساس شاخصه های زیر  مورد بررسی قرار داده است.

  

میزان همکاری و اثربخشی بازیکن در تیم جدید

میزان هم خوانی با آرایش تیم جدید  

سرعت تطابق با محیط جدید

هزینه جابجایی و سایر مبالغ مربوط به نقل و انتقال( مبالغ جابجایی تایید نشده توسط باشگاه به صورت خمیده نوشته شده است.)

 

10

   

پیتر اود موینگه (Peter Odemwingie)

  

  

لوکوموتیو مسکو به وست براموویچ – یک میلیون پوند

حضور در زمین 28 بار

گل زده 12

 

روبرتو دی متیو که تیمش تازه به لیگ برتر صعود کرده بود با هدف تقویت خط حمله تیم این بازیکن نیجریه ای را با حداقل حاشیه از روسیه به وست براموویج آورد. از زمانی که روی هاجسون هدایت این تیم را بر عهده گرفته سخت تلاش می کند تا از بازگشت وست براموویچ به دسته یکم جلوگیری کند. این تیم اکنون در رده یازدهم جدول رده بندی قرار دارد.

 

9

 

چیک تیوته (Cheik Tiote)

 

 

اف سی تونته به نیوکاسل – 3.5 میلیون پوند

حضور در زمین 24 بار

گل زده 1

 

هافبک اهل ساحل عاج نیوکاسل در اواخر ماه اوت سال 2010 از قهرمان هلند جدا و به انگلستان آمد. تیوته بی درنگ خود را با محیط جدید وفق داد و علی رقم سبک بازی ساده و دریافت 10 کارت زرد در این مدت، بازیکنی است که بسیاری از مدیران تیمهای لیگ برتر آرزوی در اختیار داشتن او را در ازای مبلغ 3.5 میلیون پوند دارند.  ضربه غافلگیر کننده او که به تساوی 4-4 در دیدار مقابل آرسنال منتهی شد گوشه ای از درخشش این بازیکن در لیگ برتر است.

 

 

8

 

داوید سیلوا (David Silva)

  

 

والنسیا به منچستر سیتی – 26 میلیون پوند

حضور در زمین 46 بار

گل زده 6

 

روبرتومانچینی و باشگاه ثروتمند منچسترسیتی تلاش بسیاری کردند تا تعدادی از اعضای تیم فاتح جام جهانی به خدمت گیرند. هافبک سابق والنسیا پس از تنها پنج دیدار با لباس منچسترسیتی پایش به گلزنی باز شد. امروز مانچینی از او با نام بازی ساز من درایستلندز یاد می کند. چنانچه نمایش خوب سیلوا ادامه پیدا کند منچسترسیتی می تواند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب نماید. غیبت او در دیدار مقابل لیورپول و شکست 3-0 مقابل قرمز پوشان به خوبی احساس می شد.  

 

7

 

رائول میرلس (Raul Meireles)

  

 

  

پورتو به لیورپول- 11.5 میلیون پوند

حضوردر زمین: 25 بار

گل زده 7

پیوستن میرلس به لیورپول در آخرین روزهای نقل و انتقالات تابستان همگان را شگفت زده کرد. بسیاری حضوراین پرتغالی را با هدف پر کردن جای خالی ماسچرانو می دانستند که قصد پیوستن به بارسلونا را داشت.

    

میرلس به سرعت خود را با شرایط جدید تطبیق داد و در پنج دیدار از شش دیدار حساس لیورپول موفق به گل زنی شد و این تیم و خودش را از آغازی فاجعه بار نجات داد. با حضور میرلس در لیورپول این تیم امیدوار به کسب سهمیه اروپایی است.

 

6

  

لوئیز سوارز (Luis Suarez)

  

 

 

آژاکس به لیورپول- 22.8 میلیون پوند

حضور در زمین 8 بار

گل زده 2

 

 کنی دالگلیش درحالی سوارز را به خدمت گرفت که گمان می کرد ژانویه و فصل نقل و انتقالات آرامی را پیش رو دارد. اما در نهایت پرونده جابجایی های زمستانی لیورپول با از دست دادن تورس 50 میلیون پوندی به پایان رسید.

 

سوارز وقت تلف نکرد و اولین گل خود را برابر استوک سیتی به ثمر رساند و گل زیبایی هم در ماه مارس مقابل ساندرلند به ثمر رساند. نمایش زیبای این اروگوئه ای دردیدارمقابل منچستریونایتد که به پیروزی 3 بر یک لیورپول انجامید محبوبیت او را نزد هواداران افزایش داده است.

 

5

  

 کریس اسمالینگ (Chris Smalling)

  

  

فولام به منچستریونایتد-10 میلیون پوند

حضور در زمین 29 بار

گل زده 1

 

خبر حضور اسمالینگ در منچستریونایتد توسط فرگوسن و در ژانویه 2010 اعلام شد. نمایش این بازیکن در دیدارهای پیش از آغاز فصل و سپس چند دیدار ابتدایی فصل نشان داد که به چه دلیل فرگوسن مشتاق به امضای قرارداد با او بوده است.

 

اسمالینگ در غیاب ریو فردیناند با تجربه نمایشی درخشان داشت و به همگان ثابت کرد که با تنها 21 سال سن تا مدتها می تواند چهره مطرحی در این تیم باشد.

 

4

 

دیوید لوئیز (David Luiz)

  

  

بنفیکا به چلسی- 21 میلیون پوند

حضور در زمین 8 بار

گل زده 2

 

در حالی که دیگر خرید زمستانی چلسی فرناندو تورس هنوز در این تیم جا نیفتاده است،‌ دیوید لوئیز برای تبدیل شدن به چهره محبوب استمفورد بریج وقت تلف نکرد و دو گل تعیین کننده برابر منچستریونایتد و منچسترسیتی به ثمر رساند. با داشتن تنها 21 سال سن رقم انتقال او بالا به نظر می رسید اما عملکرد او ثابت کرد که ارزش این رقم بالا را دارد.

 

3

  

ویلیام گالاس (William Gallas)

   

 

  

بازیکن آزاد به تاتنهام- بدون هزینه انتقال

حضور در زمین 31 بار

گل زده 0

 

گرچه هواداران تاتنهام در امضای قرارداد با مدافع سابق آرسنال اندکی شک داشتند، هری ردنپ سرمربی این تیم  حضور او را آنچنان مفید می دانست که نیازی به فکر کردن ندارد. مدافع فرانسوی هم به اعتماد ردنپ پاسخ داد و با نمایشی بی نظیر برابر باشگاه سابقش که به پیروزی 3 بر 2 تاتنهام انجامید نشان داد تا چه اندازه به تاتنهام وفادار است.

 

دیگر هنرنمایی گالاس به دیدار خانگی تاتنهام برابر آ ث میلان بر می گردد که در آن دیدار گالاس توپی را از روی خط دروازه تاتنهام برگرداند.   

 

 

2

  

رافائل فان در فارت (Rafael Van der Fart)

   

  

رئال مادرید به تاتنهام – 8 میلیون پوند

حضور در زمین 30 بار

گل زده 12

 

مهاجم هلندی کهکشانی ها با رقم نسبتاً اندک 8 میلیون پوند به تاتنهام پیوست، اما خیلی سریع به ستاره وایت هارت لین تبدیل شده و در اندک زمانی از نخستین فصل حضورش در انگلستان تعداد گلهایش دو رقمی شد.

 

اگرچه عملکرد او در پایان فصل اندکی افت کرد، اما به یقین نقش مهمی در باقی ماندن تاتنهام در رقابت برای کسب عنوان چهارمی و سهمیه لیگ قهرمانان دارد. فان در فارت همچنین گلهای مهمی را پیش از حذف تاتنهام از لیگ قهرمانان توسط باشگاه سابقش به ثمر رساند.

 

 

1

  

خاویر هرناندز (Javier Hernandez)

  

  

گوادالاخارا به منچستریونایتد – 8 میلیون پوند

حضور در زمین 38 بار

گل زده 18

 

خاویر هرناندز، ملقب به چیچاریتو، بالقوه یکی از بهترین خریدهای تاریخ لیگ برتر محسوب می شود. منچستریونایتد چند سالی او را زیرنظر داشت تا سرانجام در تابستان 2010با او قرارداد امضا کرد.

 

هرناندز گلهایی حیاتی برای منچستریونایتد در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر به ثمر رساند که البته در این میان کمتر گلی به اهمیت گلی است که او در دیدار برگشت مرحله یک هشتم مقابل مارسی در اولدترافورد به ثمر رساند. فرگوسن در باره این مکزیکی ریزنقش می گوید: "او را دزدیده ایم." با هرگلی که هرناندز به ثمر می رساند اهمیت این گفته فرگوسن بیشتر آشکار می شود.

 

 

    



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آبی استقلالی و آدرس footnet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 103
بازدید ماه : 2693
بازدید کل : 44750
تعداد مطالب : 1181
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1