البر: مانوئل خودت باش؛ تو اوليور كان نيستي
 
آبی استقلالی
این وبلاگ هم چی درباره ی بازیکنان استقلال مطالب زیبای فوتبال و....
دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, :: 13:22 ::  نويسنده : آرمان


 

مهاجم اسبق تيم ملي فوتبال برزيل گفت: مانوئل نوير، اوليو کان نيست و نبايد به فکر تقليد از سبک دروازه‌بان سابق بايرن باشد.


 

جيوواني البر در گفت‌وگويي با تاگس‌سايتونگ اظهار داشت: من با اوليور کان زندگي کرده‌ام. او دروازه‌باني است که هميشه مي‌جنگد، همواره با تمام وجود کار مي‌کند و طلب برد مي کند. در حاليکه مانوئل نوير واقعا آرام‌تر از اوليور کان است. مانوئل بايد در مونيخ ابتدا خودش را تثيبت کند و سبک‌ بازي خود را آشکار کند. او اليور کان نيست و با تقليد بازي اين دروازبان نبايد مرتکب اشتباه شود.

اين چهره 38 ساله که خود روزگاري به‌عنوان لژيونر‌ برزيلي در خط حمله سرخ‌پوشان باوارايي‌ مي‌درخشيد و حتي همراه با آن به مقام قهرماني اروپا در سال 2001 رسيد، افزود: مانوئل، خريد تازه بايرن است. او بايد خودش باشد، يعني همان‌گونه که قبلا در شالکه و تيم ملي بود. اگر در مونيخ اين‌گونه رفتار کند،‌ به مدارج عالي مي‌رسد.

وي که از سال 1993 تا 1997 بازيکن سرخ‌پوشان بود، دراين گفت‌وگو به نکات ديگري نيز اشاره کرده است:

*آقاي البر، بايرن در قياس باتيم سال 2001 چه چيزي کم دارد؟
تصور نمي کنم فاصله با آن تيم زياد باشد. سال گذشته بايرن حتي به فينال ليگ قهرمانان اروپا رسيد. در آن شب متاسفانه همه چيز براي موفقيت اينتر‌ جور بود. نراتزوري‌ها نشان دادند يک درجه بهتر از بايرن هستند. فصل بعد به نظرم مونيخي‌ها مي‌توانند يکبار ديگر مثل گذشته به جام حمله کنند. واقعيت اين است که مونيخي‌ها هميشه يک تيم خوب بوده‌اند. البته فصل قبل در دفاع با مشکلاتي بزرگ مواجه شدند. معضلاتي که حتما بايد براي فصل بعد برطرف شود. در آن صورت احتمال دارد حتي بازهم به فينال جام برسند. اگر اين اتفاق رخ دهد و بايرن به بازي نهايي که خود ميزبانش است ‌راه‌ پيدا کند، واقعا خوشحال خواهم شد.

*چرا فصل قبل وضعيت تيم خوب نبود؟
در فصلي که بايرن تا فينال مادريد پيش رفت، همه چيز خوب بود. هنوز بازي با يوونتوسي‌ها را به خاطر دارم. اگر برنده نمي‌شدند، در مرحله گروهي ابتداي جام حذف بودند. ولي قدرت‌شان بعدا آشکار شد. آن هم در شرايطي که قهرمان بوندس‌ليگا و جام حذفي بودند. بعد هم مساله حضور در جام جهاني پيش آمد. پس از آن پيکارهاي سخت، بازيکنان ملي‌پوش بايرن فرصت بازسازي و رفع خستگي نداشتند. در پايان نيز تيم نتايجي معمولي گرفت. در حالي‌که هميشه مردم از بايرن انتظار قهرماني دارند. پس نبايد فصل بعد آنچه در 12 ماه قبل تجربه شد، تکرار شود.

*به نظر شما لويي فان خال تابستان سال گذشته اشتباه کرد که بازيکن جديدي به خدمت نگرفت؟
مردم مي‌بينند کاري که او پارسال کرد اشتباه بود. لويي البته تلاش کرد، ولي کارش بازدهي نداشت. به نظرم الان وقت خريد است. به خصوص براي تيمي مثل بايرن که يک فصل را بدون مقام پشت سر گذاشته است. اما سئوال اين است در کجا بايد خريد کند؟ به نظرم در خط حمله نفرات خوبي حضور دارند. در عقب زمين نيز مشکلاتي وجود داشته و عملکرد مطلوبي ديده نشده است. هرچند با نوير و رافينا، دو بازيکن درجه يک براي کار دفاعي به توافق رسيده است.

*براي چنين هدفي، کادر بازيکنان موجود کافي است؟
خير.

چرا؟
چون باشگاه بايد برود و خودش را با جذب نفرات جديد تقويت کند. هرچند نوير و رافينا خوب هستند. ولي بايد دانست يک فصل فوتبال چقدر بلند و خسته کنننده است. بايرن حتما به يک مدافع برجسته تازه نياز دارد.

*به نظر شما بايرن اکنون در قالب تيمي مثل بارسلونا يا حتي رئال‌مادريد است؟
خير، نسبت به اين دو تيم خيلي ستاره کم دارد.

*فقط ستاره؟
علاوه بر ستاره، از لحاظ عملکرد و دستاورد فني نيز فاصله وجود دارد. آنچه بارسا در فصل اخير ارائه کرد،‌ به واقع در عقل نمي‌گنجد. رئال مادريد هم هرچند کادري خوب داشت، ولي بارسا خيلي خوب از آن جلو زد. در حالي‌که در بايرن،‌ اصل کلي هميشه بر تيم بوده و تک‌ ستاره کمتر دارد. درست مثل تيمي که در سال 2001 قهرمان اروپا شد و خيلي هم قوي بود. بايرن بايد بخواهد به سطح کيفي آن تيم برسد. مونيخ بايد از صفر شروع کند و به 100 برسد. فقط هم به روبن و ريبري تکيه نکند. چون آنها يک بخش از تيم هستند.

*ماريو گومس، مهاجم ملي‌پوش بايرن فصلي خارق‌العاده و موفق را پشت سر گذاشت. دل‌تان مي‌خواست در کنار او بازي مي‌کرديد؟
قطعا بله. من در کنار کارستن يانکر بازي مي‌کردم که بازي‌اش به گومس خيلي شبيه بود. در کنار او، اگر بازي کنيد خيال‌تان راحت است که گومس مي‌جنگد و مفيد بازي مي‌کند. خوشحالم بايرن چنين مهاجمي دارد. هميشه هم گفتم بايرن بايد او را حفظ کند. البته او در فصل اول حضورش قدري مشکل داشت. خيلي‌‌ها صحبت از خريداري اشتباه ‌کردند. ولي همان موقع گفتم که به مرور گومس خودش را جا خواهد انداخت. فصل اخير هم به خوبي نشان داد از چه توان بالايي برخوردار است.

*شما در اظهارنظري گفتيد مانوئل نوير، خريد جديد بايرن در درون دروازه، ‌حتي از اوليورکان هم بهتر خواهد شد. فکر مي‌کنيد اين دو، سنگرباناني مشابه يکديگر هستند؟
مانوئل نوير واقعا آرام‌تر از اوليور کان است. من با اوليور کان زندگي کرده‌ام. او دروازه‌باني است که هميشه مي‌جنگد، همواره با تمام وجود کار مي‌کند و خواهان برد است. مانوئل بايد ابتدا سبک بازي خود را آشکار کند. او اليور کان نيست و با تقليد بازي اين دروازبان نبايد مرتکب اشتباه شود. مانوئل خريد تازه تيم است و بايد خودش باشد. يعني همان‌گونه که قبلا در شالکه و تيم ملي بود. اگر در مونيخ اين‌گونه رفتار کند،‌ حتما به مدارج عالي خواهد رسيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آبی استقلالی و آدرس footnet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 2667
بازدید کل : 44724
تعداد مطالب : 1181
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1