گزارشي كوتاه از خريد و فروش بازيكن در ليگ برتر انگليس
 
آبی استقلالی
این وبلاگ هم چی درباره ی بازیکنان استقلال مطالب زیبای فوتبال و....

يک گزارش کوتاه از روزنامه ايندپنديت بيان مي‌‌کند ميان خريد و فروش بازيکن در ليگ برتر انگليس تناسب منطقي وجود ندارد.


  در شرايطي که اين پيکارها با حضور تيم‌هاي مطرحي همچون منچستريونايتد، آرسنال، چلسي، منچسترسيتي، تاتنهام، ليورپول و ... همه ‌ساله با توجه بيشتر برگزار مي‌شود، اطلاعات موجود مشخص مي‌کند توجه زيادي در ايجاد و برقراري تناسب ميان "خريدها و فروش‌ها " موجود نيست.
براساس آمار گرفته شده، در فصل جاري 20 تيم ليگ برتري تقريبا دو برابر رقم فروش خود، اقدام به خريد بازيکن کردند.

بر اين اساس در تابستان گذشته و دوره چهارهفته‌‌اي ژانويه (پنجره نقل و انتقالات زمستاني) اين تيم‌ها رقمي بالغ بر 700 ميليون و 415 هزار يورو به خريد بازيکن تازه‌وارد اختصاص دادند. در حالي که سهم فروش‌ها، در مجموع 343 ميليون و 755 هزار يورو بوده است.
در نظر گرفتن رقم کلي خريد و نيز فروش، معلوم مي‌کند که با عدم در نظر گرفتن يک نکته اساسي و پذيرفته شده در اقتصاد فوتبال حرفه‌اي يعني "اختصاص بودجه خريد از رقم فروش " تلاش‌هاي تيم‌هاي اين ليگ جهت جذب بازيکن صورت گرفته است.

از اين رو بدون هيچ تناسب منطقي و شايد تنها بخاطر مطرح‌کردن هرچه بيشتر، کسري منفي 356 ميليوني در چرخه اقتصادي تيم هاي ليگ برتري وجود داشته است.
از طرفي مجموع رقم خريد و فروش ثابت مي‌کند مبلغ يک ميليارد و 44 ميليون و 170 هزار يورو گردش پول نزد 20 تيم اين ليگ وجود داشته است.
از جمله تيم‌هاي اين پيکارها که به بارز‌ترين شکل ممکن به تناسب خريد و فروش توجه لازم نکرد و تنها به تزريق سرمايه‌ کلان به منظور جذب بازيکن پرداخت، منچسترسيتي است. تيمي که در فاصله دو سال بخاطر تغيير مالکيت بازيکنان گران‌قيمت پرتعدادي را جذب کرد.

در فصل جاري بازيکناني همچون ادين ژکو (37 ميليون يورو از ولفسبورگ آلمان)، يحيي توره(30 ميليون يورو از بارسلونا اسپانيا)، ماريو بالوتلي(29 ميليون يورو از اينترميلان ايتاليا)، داويد سيلوا(28 ميليون يورو از والنسيا اسپانيا، جيمز ميلنر (22 ميليون يورو از آستون‌ويلا)، ‌آلکساندر کولاروف (22 ميليون يورو از لاتزيو رم ايتاليا) و ... به جمع آبي‌هاي آسماني شهر منچستر ملحق شدند در حالي که سهم فروش بازيکن از اين تيم به ديگران بسيار پايين بوده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آبی استقلالی و آدرس footnet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 2602
بازدید کل : 44659
تعداد مطالب : 1181
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1