فتح‌الله‌زاده: كريمي بهتر از كرار و يك بازيكن ملي است
 
آبی استقلالی
این وبلاگ هم چی درباره ی بازیکنان استقلال مطالب زیبای فوتبال و....

سرپرست باشگاه استقلال گفت: من گفتم فصل گذشته جاسم کرار بهتر از علي کريمي بازي کرد وگرنه کريمي بهتر از کرار و يک بازيکن ملي است.


 

علي فتح‌الله‌زاده که ميهمان برنامه ورزش و مردم بود به سؤالات اينگونه پاسخ داد.

* نظر شما راجع‌ به حذف تيم اميد و استفاده از بازيکن دو اخطاره در ديدار رفت با عراق چيست؟
- من براي تيم اميد متأسف شدم و دلم براي منصوريان سوخت. او مدت‌ها براي تيم اميد تلاش کرد و زحمت کشيد اما اين باخت فني نبود. اگر به يک مربي بگويند دو بر صفر ببرد دچار استرس مي‌شود چه برسد به اين که بخواهد 4 بر صفر پيروز شود. من براي آنهايي که سهل‌انگاري کردند متأسفم. باخت ايران بيرون از ميدان رقم خورد و کفاشيان هم گفت با آنهايي که سهل‌انگاري کردند برخورد مي‌شود. من هم به عنوان يکي از اعضاي هيئت رئيسه مي‌گويم بايد با يکي دو نفر که مقصر بودند برخورد قاطع شود. کل فدراسيون براي تيم اميد زحمت کشيده بود اما فقط يکي دو نفر سهل‌انگاري کردند و هيئت رئيسه فدراسيون نيز به طور ويژه به اين مسئله رسيدگي خواهد کرد.

* استقلال در ليگ يازدهم چه مقامي کسب خواهد کرد؟
- همه برد و قهرماني مي‌خواهند و مي‌گويند چون استقلال، استقلال است بايد قهرمان شود اما چهار کارشناس نمي‌آيند در مورد کارنامه مديران نظر بدهند. همه چيز را سياه و سفيد مي‌بينيم. اين يکي از مشکلات فوتبال است. همه مي‌خواهند بدانند استقلال چندم مي‌شود اما کسي از اوضاع ما خبري ندارد.

* وضعيت شما در استقلال چگونه است؟
- وضعيت من اين است که حساب‌هاي سازمان تربيت‌بدني مسدود شده است. پولي که بايد بگيريم به دستمان نرسيده و وقتي بازيکني براي قرارداد نزدم مي‌آيد بايد به او پول بدهيم. بنابراين دو راه پيش‌رو دارم يا بگويم من هم نيستم و مي‌روم و استقلال را تنها مي‌گذارم يا اينکه مقابل هواداران استقلال احساس مسئوليت کرده و از چک شخصي خود براي جذب بازيکن استفاده کنم. آن هم در حالي که تکليف وزارت ورزش معلوم نيست و مشخص نيست بعد از تعيين وزير من در استقلال هستم يا نه. البته مهم نيست من در باشگاه باشم يا نه، حتي اگر در استقلال هم نباشم به خانه‌ام نمي‌روم و روي سکوها تيم را تشويق مي‌کنم اما مگر من چقدر پول دارم که بابت خريد 6 بازيکن آنها را بدهم. من مقابل پول‌دارها فقط قطره‌اي کوچک هستم. از مسئولان مي‌خواهم به دادم برسند. دوستان تا دندان مسلح هستند و دارند تيم‌شان را آماده مي‌کنند اما همه مي‌خواهند استقلال قهرمان شود. البته هواداران را نااميد نمي‌کنم و به آنها قول مي‌دهم يک تيم توپ را براي فصل آينده ببندم. به سرمربي تيم هم گفته‌ام قهرماني مي‌خواهيم زيرا هواداران مسخره ما نيستند.

* وضعيت کادر فني استقلال چگونه است؟
- گده و فکري از تيم ما جدا شده‌اند و من پيشنهاد دادم که يک بدنساز و تمرين‌دهنده خارجي خوب بياوريم اما پرويز مظلومي پيشنهاد داده مجيد نامجومطلق را به کادر فني اضافه کنيم و يک بدنساز هم جذب کنيم. اگر با نامجومطلق به توافق برسيم او را جذب خواهيم کرد وگرنه همان فکر اول را اجرايي مي‌کنيم. ما مي‌خواهيم در ليگ قهرمانان آسيا يکي از چهار تيم آسيا شويم تا انشاءالله براي فصل آينده به قهرماني در آسيا برسيم و استقلال سه ستاره شود.

* از مذاکره کاشاني با مهدي رحمتي ناراحت شديد يا خوشحال؟
- خوشحال نشدم اما حساس شدم.

* شما گفته‌ايد به مظلومي فقط تا نيم‌فصل فرصت مي‌دهيد؟
- خبرنگاري پرسيد اگر مظلومي در 5 بازي شکست بخورد آن را عوض مي‌کنيد من به او گفتم 5 مسابقه معيار نيست بلکه حداقل تا نيم فصل به او فرصت مي‌دهيم.

* گفته‌ايد جاسم کرار بهتر از علي کريمي است؟
- علي کريمي با وجود آنکه پرسپوليسي است اما من آن را يک بازيکن ملي مي‌بينم و او را دوست دارم همانطور که کريم باقري و دايي را دوست دارم. کريمي يک بازيکن بزرگ و دوست‌داشتني است اما من گفتم فصل گذشته جاسم کرار بهتر از علي کريمي بازي کرد زيرا در استيل‌آذين کمتر در ميدان حضور داشت وگرنه کريمي بهتر از کرار و يک بازيکن ملي است اما برخي مسائل فني را زير پا مي‌گذارند و حاشيه درست مي‌کنند.

* محروميت جاسم کرار کم مي‌شود؟
- کرار دو جلسه محروميت‌اش را کشيده و ما براي بقيه محروميت او به کميته استيناف نامه داده و اعتراض کرده‌ايم.

*جريان ناهار خوردن شما با قلعه‌نويي چه بود؟
- قلعه‌نويي مربي بزرگي است و لزومي ندارد کسي برايش تيم درست کند. قلعه‌نويي از در يک باشگاه بيرون نيامده 6 باشگاه به دنبالش هستند اما من با او رفيق هستم. او هم‌تيمي، بازيکن و مربي در تيم من بوده است. در دفتر من حسين کلاني و کاشاني هم مي‌آيند و مي‌روند. اگر فوتبالي‌ها به دفتر من نيايند چه کسي قرار است بيايد؟ من فوتبالي هستم. به قلعه‌نويي گفتم اگر مي‌خواهد تيمي را انتخاب کند تراکتورسازي را انتخاب کند زيرا بچه‌هاي آذربايجان مستحق‌ترند. من عضو هيئت مديره تراکتورسازي نيستم و فقط در زمان حضور شفق عضو اين باشگاه بودم.

* مظلومي گفته است ناهار به شما و قلعه‌نويي بچسبد؟
- او حسودي کرده است. گاهي اوقات حسادت کار دست آدم مي‌دهد. حسودي در کار ما هست. من هم زماني که مظلومي با مديرعامل مس ناهار خورد حسودي‌ام شد.

* مديرعامل تراکتورسازي گفته است او ترقه مي‌ترکاند و شما بمب؟
- من بمبم کجا بود؟ در فوتبال گاهي چنين حرف‌هايي زده مي‌شود.

* قرار است در مورد سقف قرارداد با عزيز محمدي جلسه بگذاريد؟
- با هيئت رئيسه و سازمان ليگ صحبت کردم تا برنامه‌ ويژه‌اي براي سقف قراردادها داشته باشيم که اين سقف را براي تيم‌هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا پاداش ويژه‌اي در اين زمينه در نظر بگيريم يا سقف را کمي بالاتر ببريم.

*‌ شما هم مدام به مالزي سفر مي‌کنيد؟
- اگر به اجلاس سالانه مالزي نرويم سهميه آسيايي را کم مي‌کنند و بايد برويم وگرنه پرواز طولاني تا مالزي خسته‌کننده است. ما در مالزي فقط جلسه داريم و کار مي‌کنيم و مدام در سفر هستيم.

* شما گفته‌ايد من مثل کامپيوتر ويروسي شده‌ام؟
- بله، مدام از قول من خبر منتشر مي‌شود و مي‌گويند فتح‌الله‌زاده اين را گفت و آن را گفت.

* آيا شما به تعهدات مالي خود به بازيکنان متعهد هستيد؟
- من در 10 سالي که به طور مقطعي در باشگاه بودم همواره به تعهداتم نسبت به بازيکنان عمل کرده‌ام. اکنون نيز که دستم خالي است پژمان منتظري حرفم را قبول مي‌کند و بدون دريافت پيش‌پرداخت قرارداد سفيد امضا مي‌کند و مي‌رود. محمد نصرتي هم که بازيکن ما نبوده و يک بازيکن ملي است قرارداد سفيد امضا مي‌کند. اين به خاطر اعتباري است که من دارم زيرا همواره به تعهداتم عمل کرده‌ام. دير و زود شده اما سوخت و سوز نداشته است.

*‌ دو ميليارد توماني که سازمان تربيت بدني قرار بود به شما بدهد پرداخت شد؟
- سعيدلو دوست دارد پول به باشگاه بدهد اما حساب‌هاي سازمان مسدود است. من براي مذاکره با يک بازيکن از 12:30 شب تا 5 صبح جلسه گذاشتم. کار جذب بازيکن بسيار سخت است.

* شما گفته‌ايد که اگر بخواهيد بازي کنيد کمتر از 600 ميليون تومان دريافت نمي‌کنيد؟
- بله من يک بازيکن بين‌المللي هستم و اصلاً در ايران بازي نمي‌کنم.

* شما گفته‌ايد عزيز محمدي را دوست داريد، درست است؟
- بله. به خاطر اينکه من 10 سال است که کار مديريتي کرده‌ام. برنامه ما براي 4 مسابقه در گذشته مشخص نبود اما اکنون برنامه مسابقات پيش از شروع فصل از سوي عزيز محمدي و همکارانشان بر روي ميز باشگاه ما و ساير باشگاه‌ها قرار دارد. در AFC ما يکي از بهترين ليگ‌ها را داريم، هرچند عزيز محمدي خود من را خيلي اذيت مي‌کند اما کارش خوب است.

* ميلاد ميداودي فصل آينده در آلمان بازي مي‌کند؟
- ميداودي بازيکن ماست و من به دليل آنکه چند سال از باشگاه دور بوده‌ام در فصل گذشته بازيکني ترانسفر نکرده‌ام اما فصل آينده يکي دو بازيکن استقلال را که جذب کنيم به اسپانيا يا آلمان ترانسفر خواهم کرد.

*وضعيت تيموريان و انصاري‌فرد چه شد. آنها به استقلال مي‌آيند؟
- من فردا با اين دو بازيکن صحبت خواهم کرد.

* خسرو حيدري فصل آينده استقلالي مي‌شود؟
- حيدري اگر در اصفهان نماند قطعاً در ليگ يازدهم در استقلال بازي خواهد کرد.

* علت جدايي گده و فکري از استقلال چه بود؟
- نتوانستيم گده را از نظر مالي تأمين کنيم اما فکري اسطوره استقلال است و کاپيتان اين تيم بوده و يک بازيکن ملي‌پوش سابق است. او چه در زمان بازيکني و چه در زمان مربيگري يکي از بهترين‌هاي استقلال بوده است. ما از او راضي هستيم اما او به من گفت که مي‌خواهد پيشرفت کند و در استقلال دستيار سوم است و از تيم‌هاي ليگ برتري پيشنهاد دستيار اولي و همچنين از تيم‌هاي ليگ دسته اول پيشنهاد سرمربيگري دارد که من به او پيشنهاد کردم در ليگ برتر کار کند و او هم به مس کرمان رفت تا دستيار مرفاوي باشد.

* کمپ تيم استقلال به کجا رسيد؟
- فاز اول آن تمام و چمن‌هاي آن سبز شده است. از نيم فصل دوم مي‌توانيم دو روز در کمپ تمرين کنيم اما اکنون از جاهاي ديگر براي تمرين کردن استفاده خواهيم کرد. سوزوکي ناظر AFC به من گفت تحت تأثير اين کمپ قرار گرفته است. ما اين کمپ را به نام مرحوم ناصر حجازي تأسيس کرده‌ايم و تنها اشکالي که AFC از ما گرفت مربوط به مجمع باشگاه بود که آن را هم حل کرديم.

* آتيلا حجازي گفته است استقلال به من ترحم مي‌کند اما من مي‌خواهم با قدرت به استقلال برگردم و اکنون به اين تيم نمي‌روم؟
- آتيلا مدرک A آسيا را دارد و ما به دليل قابليت فني‌اش به او پيشنهاد داديم نه به دليل ترحم اما او نيز مثل پدرش روحيه شجاعت و جسارت دارد و مي‌خواهد قوي‌تر بازگردد و با يک پله بالاتر بيايد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آبی استقلالی و آدرس footnet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 95
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 95
بازدید ماه : 2685
بازدید کل : 44742
تعداد مطالب : 1181
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1